Obsługa informatyczna, zwana inaczej „Outsourcing IT”, to zlecenie opieki nad komputerami i siecią firmie zewnętrznej. Pozwala na redukcję kosztów oraz niesie ze sobą szereg dodatkowych korzyści.
Dostęp do szybkiej pomocy specjalistów w zakresie informatyki jest dziś na wagę złota. Podstawą funkcjonowania niemal każdej branży są komputery i Internet. Wszelkie awarie i przestoje w pracy generują straty finansowe. Mało kto może sobie na to pozwolić.
Małe i średnie firmy nie chcą ponosić kosztów utrzymania działu IT w swoich strukturach. Często w ogóle nie posiadają dostępu do fachowców z tej dziedziny. Niektóre decydują się na zatrudnienie jednego informatyka na etacie. Ale czy aby na pewno do dobre rozwiązanie?
Korzyści płynące ze stałej współpracy z firmą zewnętrzną są ogromne. Dzielą się one na trzy główne kategorie: finansowe, kadrowe oraz związane z bezpieczeństwem.
Korzyści finansowe
MASTERCOMP
Korzystna stawka miesięczna i prosta forma rozliczenia
Płatności odroczone, linia kredytowa, atrakcyjne formy finansowania
Dostęp do fachowców o różnych specjalizacjach w ramach jednej umowy
Pracownik na etacie
Dodatkowe pozapłacowe koszty zatrudnienia pracownika
Obowiązek rozliczania zaliczek, kosztów eksploatacji auta, delegacji
Koszty dodatkowych szkoleń pracownika z różnych zakresów wiedzy
Korzyści kadrowe
MASTERCOMP
Stałe wsparcie zespołu specjalistów
Zmiany w kadrze naszej firmy nie są problemem klienta
Wspólnie ustalony okres wypowiedzenia umowy o współpracy
Pracownik na etacie
Jedna osoba, która może zachorować lub wziąć urlop
Ryzyko zwolnienia się wyszkolonego pracownika i potencjalny problem ze znalezieniem następcy
Obowiązujący kodeks pracy przy zwalnianiu pracownika
Bezpieczeństwo
MASTERCOMP
Wysokie ubezpieczenie, na wypadek błędu lub uszkodzenia mienia
Klauzula o poufności w ramach umowy o współpracy
Wieloletnie doświadczenie, sprawdzone rozwiązania i znajomość rynku
Pracownik na etacie
Odpowiedzialność ograniczona przez kodeks pracy
Ryzyko przekazania informacji o firmie innemu pracodawcy
Współpraca i zakupy u niesprawdzonych partnerów oraz wydłużony czas realizacji
Powyższe porównanie nie pozostawia wątpliwości. W każdym aspekcie outsourcing IT wygrywa z informatykiem na etacie. Obsługa informatyczna jest tańsza, bezpieczniejsza i mniej problematyczna dla firmy. To nowy standard prowadzenia biznesu. Warto spróbować i poczuć różnicę.